barn av vår tid

Vi är barn av vår tid

Det är lite synd att jag inte känner att jag kan skriva så mycket om min VFU på grund av sekretess och integritet. OM nån skulle hitta min blogg så skulle det kanske inte vara så kul om de hittade saker jag skrivit om dem.
(varken för mig eller dem..)
det finns en hel del som jag reagerar på, både bra och dåliga saker men tyvärr... ni får inte så mkt reflektioner.

Jag kan iallafall konstantera att grundkravet för att vara populär verkar vara att vara blonderad, inget nyhet kanske ;)

och en vänlig gest från en elev till en annan där läraren kanske inte var helt uppmärksam gjorde mig väldigt glad.

Jag har ännu lite svårt att veta hur jag ska förehålla mig, hur mycket kontakt ska jag ta med eleverna etc etc etc
Min VFU är ju tyvärr väldigt spridd men det blir nog lättare nästa termin när jag kan följa vad jag ska göra i mitt schema.. nu blir det mest att stå och se dum ut (jag är förvisso bra på att se dum ut..)

En elev har trott att jag är på skolan för att jag inte är svensk och ska prata engelska med dem (det finns en engelskman som är lite projektanställd på skolan för att de ska bli bättre på att prata och förstå engelska)

och en lärare frågade mig "Är du ny". Jag vet fortfarande inte om hon trodde jag var ny elev eller ny lärare... jag tror jag föredrar att inte få ett svar på den frågan.

Har mött lite stökigare grupper också.. och en så länge så måste jag säga att de inte är i närheten av hur min klass var i högstadiet (på samma skola)


Kommentarer
Postat av: Gabba

hehe. du är duktig i alla fall och jag tycker det är kul med reflektioner, men förstår att du inte kan skriva dem såhär öppet!

2009-12-16 @ 12:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0